Druhým dílem našeho seriálu o držitelích certifikátu ekoznačení je ryze česká rodinná firma, která působí na poli bytové a čisticí chemie, Zenit spol. s r. o. Čáslav. S Alexandrou Sokačovou, která nyní vede marketing této úspěšné české společnosti, jsme si povídali, proč se rozhodli ekoznačku získat pro své produkty Real green podlahy, Real green plochy a Real green toalety a jaké to má benefity pro jejich podnikání.
Představte krátce svou společnost a certifikované produkty.
Jsme ryze česká rodinná společnost působící na trhu již 30. rokem. Ve svém vlastním závodě v Čáslavi vyrábíme prostředky bytové chemie, kosmetické přípravky a čističe pro profesionální úklid. Mezi nejznámější značky patří Real, Solvina, Real green, Hit, Lena, Laguna, Riva, Alba efekt, Real profi.
Jsme zároveň společensky odpovědná firma, která stojí na svých hodnotách:
- PARTNERSTVÍ se zákazníky a dodavateli, které je založeno na dlouhodobé spolupráci dodržující kvalitu výrobků a udržitelnosti rozvoje.
- ENVIRONMENTÁLNÍ OPTIMALIZACE PODNIKOVÝCH PROCESŮ A LOGISTICKÝCH ČINNOSTÍ, kde se snažíme být soběstační v oblasti výroby a přepravě obalů s eliminací uhlíkové stopy.
- ENVIRONMENTÁLNĚ ŠETRNÉ VÝROBKY, u nichž se soustředíme na lehce biologicky odbouratelné výrobky, výrobky vhodné pro čističky odpadních vod a na snížení plastů v našich obalech.
- ODPOVĚDNÝ SOUSED A ZAMĚSTNAVATEL.
Jak jste se o možnosti získat ekoznačku dozvěděli?
Ekoznačka EU Ecolabel je zavedenou a zobecněnou značkou. Pokud se tedy rozhodnete vyrábět ekologicky šetrné produkty, dřív nebo později na ni narazíte. CENIA nám následně poskytla samotná kritéria pro její získání.
Co vás motivovalo ekoznačku pro své produkty získat?
Jsme společensky odpovědná firma, která dbá na životní prostředí, s péčí vyvíjíme a vyrábíme produkty šetrné k životnímu prostředí. Je to jedna z našich hodnot společnosti. Chtěli jsme vyhovět přáním našich zákazníků a eko trendům dnešní doby.
Jaký to mělo přínos pro vaše podnikání?
Pomáhá nám to splňovat požadavky našich obchodních partnerů při zalistování produktů, důvěryhodnost a komunikovat a zajistit naše hodnoty pro konečné zákazníky.
Používáte ekoznačku v rámci firemního marketingu? Jak?
Ano. Certifikace EU Ecolabel je součástí etiket, komunikačních materiálů pro naše obchodní partnery a zákazníky. Propojujeme se i s aktivitami v rámci propagace ekoznačení – například oslava 30 let EU Ecolabel SHOWROOM ON WHEELS.
O ekoznačení se dozvíte více na www.ekoznacka.cz.